The fast diet, eller 5:2 dieten... Kanske inte fullt så enkelt som det låter i alla tidningsrubriker som plötsligt bombarderar oss. Hade det varit enkelt skulle jag inte sitta här! Men jag är redo att testa, och dessutom lite spännande att se om det faktiskt kan fungera? Om inte annat blir det bättre matvanor och förhoppningsvis en morot att även ta en extra promenad...

söndag 16 juni 2013

Den första dagen...

En dag äldre, och första dagen avklarad.
I alla fall så här långt!
Jo tack, ger mig själv godkänt. Drog visserligen över mina 500 kalorier med ett smörgåskex under em, men med tanke på alla fällor omkring är jag riktigt nöjd. Inte klokt så många gånger jag kommit på mig med att nästan stopp något i munnen! Frukten på bordet, en bit choklad från godis skålen. Kylskåpet... Men jag har hunnit stoppa i tid, tror jag i alla fall!
Redan i morse, nyvaken och jag ville ha frukost.
Jag är inte en frukostmänniska! Men bara för att man vet att man inte ska...

Ganska lugn dag. Lite rastlös! Men jag har gjort en del! Möjligen ett mindre smart drag att ägna sig åt storhandling? Men en timme på Maxi distraherade en aning! Å det var bara det jag hade listat som fick följa med hem. Nyttigheter! Ja även relativt bra mat till i morgon. Fast det då är fritt! Eller i alla fall inte begränsat.

Delade upp maten på frukost och en sen lunch.
En omelett på ett ägg och en bit kyckling bacon, lite paprika.
Till lunch/middag blev det en grekisk sallad. Feta, sallad några oliver. Samt kexet med lite bredbar ost.

Jag har inte kört en begränsning på proteinet. Behöver räkna lite där. Vill kolla exakt vad som gäller. Väntar på att "boken" ska komma i lådan.     
Har ännu inte tagit beslutet om jag kör vidare direkt i morgon. Alternativ dag är onsdag, och då har jag träning på kvällen. Måste fundera vad som an funka bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar