The fast diet, eller 5:2 dieten... Kanske inte fullt så enkelt som det låter i alla tidningsrubriker som plötsligt bombarderar oss. Hade det varit enkelt skulle jag inte sitta här! Men jag är redo att testa, och dessutom lite spännande att se om det faktiskt kan fungera? Om inte annat blir det bättre matvanor och förhoppningsvis en morot att även ta en extra promenad...

lördag 15 juni 2013

Då kör vi...

Lika bra att rivstarta det nya livet direkt!
Ingen idé att vänta, dagarna i veckan blir knappast bättre lämpade. Snart midsommar och massor att hinna med och göra. Som det förresten redan varit, lite för länge.
Mat i farten, mat med goda vänner, och så våren som firats in, och sommaren på det...

I morgon söndag kör jag min första faste dag! 

Men lite intressant är det. Hade fulständigt missat dett med 5:2. Hade en väninna på balkong besök i onsdags. Skratt, lite mat, några glas vin och så kom vi in på dieter. Hon berättade om "dokumentären". Hade jag sett den?
Hon försökte förklara, jag blev nyfiken. Vet att borde skärpa mig en smula, men inte riktigt hittat rätt.

Det stora problemet var att hitta dokumentären. SVT Play hade den inte längre kvar. Ingen träff på YouTube. Men jag insåg snabbt att detta är vad alla talar om just nu. Länkarna på nätet svämmar ju över! 5:2 i alla former, artiklar, bloggar, böcker...!
Frågan är vilken planet har jag befunnit mig på sista tiden??

Några av bloggarna började jag läsa, och tro det eller ej. Hos "femtvådieten" fanns den! Följ länken!
Å sedan var jag fast! Nu visar det sig om jag är lika på, även i morgon. Har inte hunnit förbereda allt. Men jag har viljan. Å en rykande färsk blogg. Då kan jag ju inte svika!

Ja, men då kör vi! Klockan har ju passerat midnatt!
  


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar