The fast diet, eller 5:2 dieten... Kanske inte fullt så enkelt som det låter i alla tidningsrubriker som plötsligt bombarderar oss. Hade det varit enkelt skulle jag inte sitta här! Men jag är redo att testa, och dessutom lite spännande att se om det faktiskt kan fungera? Om inte annat blir det bättre matvanor och förhoppningsvis en morot att även ta en extra promenad...

onsdag 19 juni 2013

Dag två...

Efter två hopplöst köriga dagar, ja "vanliga" dagar alltså blev det nu ytterligare en faste dag.
Var ju fortfarande osäker i söndags om måndagen skulle bli min "andra" dag. Kör på för fullt...
Men då jag inte visste riktigt hur kroppen skulle reagera fick det vänt. Vågade inte riskera att somna på jobbet, typ...  Eller rent av svälta ihjäl!

I går var jag tvungen att kör en "vanlig" dag. Även om den blev lite annorlunda, men ur helt annan synvinkel. Hade kollegor här från Amsterdam och passade på att visa upp mina Stockholmsfavoriter. Så det blev en lång och riktigt härlig kväll! I säng vid ett...
Bara för att sedan kliva upp vid sju och inte äta någon frukost. Började i stället dagen med två jättebaljor kaffe när jag väl var på jobbet.
Måste annars säga att dagen har gått över förväntan. Det blev en tomatsoppa i lunchmatsalen och ett äpple fram emot tre. Har till och med tränat i kväll!!
Var återigen fundersam om det skulle funka. Men, inga problem.  Slet som djur! Både jag och PTn dröp av svett när vi var klara!

Men jag måste erkänna att det blev en miss under dagen. Slog mig plötsligt när jag åter fyllde på kaffe muggen. Vågar inte ens fundera över vilken kopp i ordningen!!
Tryckte på samma knapp som alltid. Stor kopp med mjölk...
Biiip...! FEL, FEL, FEL...
Kanske därför dagen gått så bra! Men strunt samma, jag är nöjd med dagen. Det är huvudsaken. Mår ju dessutom prima! Får byta knapp i morgon!
Sedan kan man alltid fråga sig hur mycket mjölk det är i automatkaffet? Eller bara vita kemikalier...?
Väl hemma efter träningen fick det bli en enkel grönsaks soppa som jag bara hackade ihop och lät koka en stund. Toppade med lite rökt skinka.

Tvättat, torkat och packat.
Minisemester några dagar. Å det blir helt "vanliga" dagar! Flyger till Berlin i morgon kväll!  Vet att wi-fi på hotellet brukar vara ganska så dåligt. Därför får datorn stanna hemma.
Testar och ser vad jag kan göra med min telefon...
Hörs vi inte förr, så önskar jag alla en skön midsommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar