The fast diet, eller 5:2 dieten... Kanske inte fullt så enkelt som det låter i alla tidningsrubriker som plötsligt bombarderar oss. Hade det varit enkelt skulle jag inte sitta här! Men jag är redo att testa, och dessutom lite spännande att se om det faktiskt kan fungera? Om inte annat blir det bättre matvanor och förhoppningsvis en morot att även ta en extra promenad...

tisdag 2 juli 2013

Dag tre...!

Förra vecka, ingen riktigt bra vecka att hoppa maten.
Först var det en minisemester i Berlin över midsommar. Promenerar en del, men framför allt god mat och dryck. Även om vi den här ggn inte körde favoriten, KaDeWe's saluhall.  Men resten! Frukostar på Noah's, kvällar på härliga Kepinskis bar och så den lille Italienaren vid Savignyplatz.
Lägg till nedräkning för jobb byte nu den första. Flera sena kvällar! Allt gammalt som skulle avslutas, dokumenteras och stängas.
Å sist men inte minst lite nöje på det med bl a  en fantastisk guidad tur på Storkyrkans vind och hela vägen upp i klocktornet! Attan, hade träningsvärk i flera dagar efter alla trappor!! Inte konstigt att det inte gick att hålla tankarna borta från maten.
Eller snarare, hoppa! Gick åt en del energi!

Men nu är jag tillbaka!
Dag tre har jag snart fått i mål! Det känns riktigt bra! Har dessutom börjat få lite stil här på bloggen. Perfekt tidsfördriv i stället för tankar på maten.
Annars, samma taktik som tidigare. En kaffe till frukost, lyxade till det med lite, lite mjölk!
Grönsaker och lite kokt fisk i lunchmatsalen. Väl hemma blev det en tonfisksallad. Toppat med en massa vatten!

Men det mest märkliga! Vaknade tidigt, sover med öppet fönster och fåglarna kör i gång skrikandet redan vid fyra! Normalt brukar jag somna om och vara helt knockad när klockan ringer en stund efter sju. I dag försökte jag väl, men så strax före sex kom jag på bättre tankar. Upp ur sängen, på med träningskläder och telefon laddad med Dr Alban. Blev ett varv runt Karlbergskanalen!
Knappt jag tror det själv!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar